01/04/2022

Instal·lats a la plaça Corsini els 5 taulers de jocs tradicionals del projecte "Jocs a plaça"

Els més petit podran jugar al carrer a diversos jocs tradicionals com els escacs, el tres en ratlla, l’escala, la xarranca i les xapes. El projecte s’emmarca en les activitats del 5è aniversari de la remodelació del Mercat Central.

Jocs a Plaça

La superfície de la plaça Corsini compta des d’avui amb un conjunt de 5 taulers de jocs tradicionals de gran format destinats als nens i nenes de la ciutat. El projecte, anomenat “Jocs a plaça”, permetrà que els més petit puguin jugar al carrer a diversos jocs tradicionals com els escacs, el tres en ratlla, l’escala, la xarranca i un camp de xapes
 
Tots ells han estat il·lustrats pel tarragoní Edu Polo i compten amb motius gràfics vinculats a l’alimentació i als elements característics del Mercat Central. La iniciativa s’ha impulsat amb motiu del 5è aniversari de la remodelació del Mercat arrel d’una proposta del col·lectiu Tecletes Mares de Tarragona. Després d’haver d’ajornar la seva instal·lació uns dies per motius meteorològics, des d’avui mateix ja estan tots els jocs a disposició dels més petits.
 
El president de l’empresa de Mercats i conseller de Comerç, Dídac Nadal, ha subratllat que “la plaça Corsini és des d'avui una mica més bonica, alegre i amable. Els jocs a terra vinilats, amb el meravellós disseny del tarragoní Edu Polo, donen resposta a una de les reivindicacions més històriques de la zona centre de la ciutat. Moltes gràcies a l'entitat Les Tecletes que van proposar la idea a l'empresa de Mercats donant resposta al repte de conciliar l'activitat del dia a dia de la plaça amb les necessitats de les famílies".
 
 
Préstec a consigna del Mercat
Cada joc disposarà d’un cartell informatiu amb les instruccions i edat de joc recomanada. Les peces per jugar-hi es podran recollir en préstec a la Consigna del Mercat Central. Els “Jocs a Plaça” han estat dissenyats per a ser utilitzats de forma oberta, pública i responsable per aquells nens i nenes que ho desitgin seguint les edats recomanades. Els pares/mares/tutors han de vetllar per l’ús adequat dels jocs, així com pel correcte manteniment de les peces i taulers.

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

fira d'abril
26/02/2026

Publicades les bases de participació a la Fira d’Abril 2026

Les sol·licituds es poden presentar fins el dimecres 11 de març i van dirigides a entitats socials sense ànim de lucre vinculades a la difusió de la cultura, la tradició i la gastronomia andaluses. La Fira tindrà lloc del 30 d’abril al 3 de maig i mantindrà la ubicació de l’any passat a l’aparcament inferior del Mercadet de Bonavista.

Ves a la noticia
ets un sol
11/02/2026

Els Mercats de Tarragona participen en la campanya "Ets un Sol" amb motiu de la celebració de la Gala Sols Repsol a la ciutat

La iniciativa està impulsada pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat i també compta amb la implicació de la Via T. Se sortejaran entrades per assistir a la Gala i àpats dobles en restaurants reconeguts del territori.

Ves a la noticia
mans unides
03/02/2026

El Mercat Central mostra la realitat de famílies urbanes i rurals a Hondures en una nova exposició de Mans Unides

La mostra compta amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona i es podrà visitar durant tot el mes de febrer al vestíbul principal del mercat.

Ves a la noticia