14/03/2023

Una vintena de carros desfilaran per la ciutat aquest diumenge amb motiu de la celebració dels Tres Tombs

El Mercat Central compta un any més amb l’exposició d’un carro d’època a l’interior del recinte. L’itinerari començarà a partir de les 11.30h des del carrer Francesc Bastos i arribarà fins la Rambla Nova.

tres tombs

La celebració dels tradicionals Tres Tombs, organitzats pel Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona i l’empresa de Mercats, tindrà lloc a la ciutat aquest diumenge 19 de març. La tradicional desfilada comptarà amb una vintena de carros i uns 60 cavalls procedents de tot Catalunya i donarà el tret de sortida diumenge a les 11.30h des del carrer Francesc Bastos, passant per Ramon i Cajal fins arribar a la Rambla Nova i el monument de Roger de Llúria, on es duran a terme els habituals tres tombs.
 
Un any més, el Mercat Central s’implica en la iniciativa i compta dins el seu recinte des de fa dies amb un dels carros que tradicionalment s’utilitzaven per abastir d’aliments a la ciutat. En aquesta ocasió es tracta del carro de les verdures, cedit per Jordi Rovira i decorat per la parada Fruites i Verdures Manoli del mercat. El carro es pot contemplar al vestíbul principal del mercat en horari d’obertura del recinte, de dilluns a dissabte de 8.30 a 21.00h.
 
El president de l’empresa de Mercats i conseller de Comerç de l’Ajuntament, Dídac Nadal ha destacat el caràcter tradicional dels Tres Tombs i ha afegit: “moltes gràcies al Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre per exhibir, un any més, un dels magnífics carros tradicionals al Mercat Central. Després de set-cents anys d’existència documentada, el Gremi conserva la seva fortalesa com a entitat que vetlla per mantenir i divulgar la nostra cultura més tradicional". 

tres tombs

ALTRES NOTÍCIES QUE ET PODEN INTERESSAR

Projecte envelat NUA Arquitectes
23/10/2023

EL CONSELL D’ADMINISTRACIÓ DE L’EMPRESA DE MERCATS DE TARRAGONA APROVA ENCARREGAR UN NOU AVANTPROJECTE D’HUMANITZACIÓ DE LA PLAÇA CORSINI

Es tracta de la proposta “L’envelat”, presentada per NUA Arquitectes, Lligams i Elisenda Rosàs, i que va quedar en segona posició al concurs d’idees

Ves a la noticia
expo aliments
05/10/2023

El Mercat Central acull l'exposició de gran format "Tot el que no es menja. 35 anys aprofitant els aliments de manera solidària"

Pretén sensibilitzar sobre el malbaratament sistemàtic d’aliments i la tasca d’aprofitament que duen a terme els bancs dels aliments i altres entitats. La Plaça Corsini acollirà dissabte 7 d’octubre el Gran dinar d’Aprofitament, un àpat obert, gratuït i elaborat amb aliments recuperats.

Ves a la noticia
Congrés de Mercats
03/10/2023

Tarragona acollirà per primera vegada el Congrés de Mercats Municipals de Catalunya el proper 20 de novembre

Aquesta 4a edició se celebrarà al Palau de Congressos de la ciutat i hi assistiran paradistes, representants i tècnics d’aquests equipaments comercials. La jornada girarà entorn la sostenibilitat i la innovació als mercats municipals i inclourà una visita al Mercat Central. Està impulsat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya i comptarà enguany amb la col·laboració de l’empresa de Mercats de Tarragona.

Ves a la noticia